Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pris till de bästa masteruppsatserna 2020

Nyhet: 2020-07-02

Den högtidliga examensceremonin för studenterna på masterprogrammen tyvärr fick ställas in i år på grund av coronapandemin. Däremot kunde som vanligt de bästa uppsatserna från vart och ett av de nio programmen utses och tilldelas ”The Malmsten Award”.

Ända sedan starten av Handelshögskolan engelska masterprogram 1997 har programmen stöttats av Stiftelsen Richard C Malmstens minne, bland annat med utmärkelsen ”The Malmsten Award for Best Thesis” som tilldelas den bästa uppsatsen inom varje program. Studenterna belönas med 10.000 kr var i stipendium.

Mottagare av ”The Malmsten Award 2020” (per program):

Accounting and Financial Management: Herman Weber and Fredrik Mattsson; ”Will Good Deeds Redeem Your Sins? A quantitative study of the effects of corporate charitable donations in a sin stock setting”

Economics: Matteo Santi; “Ungrouping Income Distributions –The Italian Doxa Survey of 1948”

Finance: Alan Dari Lindahl and Jan Wiki; “Momentum and Trend in Sweden: Enhancing profits and limiting downside risk by using indicators from different time horizons”

Innovation and Industrial Management: Hellena Negatu and Austeja Bernataviciene; "It gives more than it takes - A Case Study of the platform CLOSER”

International Business and Trade: Martin Storm B. Andersen and Rickard Säterö; “Managing Shared Value in Multinational Corporations - A multiple case study on three major food companies and their CSV management in the context of global food loss and waste”

Knowledge-based Entrepreneurship: Carl Larsson and Johan Horn; ”Challenging Traditional Growth Strategies: An exploratory single case study on how Forza Football designs user involvement growth strategies to enable viral growth”

Logistics and Transport Management: Daniel Lagerlöf and Nikita Zaiko; “The Final 50 Feet Problem in Gothenburg - A MAMCA study on the situation regarding deliveries to multi-tenant multistory buildings in Gothenburg”

Management: Mikaela Bjure Mannshausen and Johanna Sjöström; ”Searching for Internal Legitimacy in Climate Risk Management. A case study of commensuration in a Swedish MNC”

Marketing and Consumption: Anna Linnéa Kähler and Elin Olsson; ”I accept: A quantitative study exploring possible determinants for consumer trust in AI”
 

AV:

Sidansvarig: |Sidan uppdaterades: 2018-01-09
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?