Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Forskningscentra


 

Utöver de forskningsgrupper som finns på institutionerna har Handelshögskolan även, i linje med sin strategi, byggt upp ett antal mer fokuserade, ofta tvärvetenskapliga forskningscentra. 

Forskningscentrena har ofta tillkommit med stöd från näringsliv och samhälle och forskningen bedrivs i nära samverkan med dessa.

 

Business & Design Lab (tillsammans med HDK)

Centre for Business in Society

Centre for International Business Studies

Centre for Retailing

Centrum för affärssystem

Centrum för finans

Centrum för global human resource management

Centrum för hälsoekonomi

Centrum för konsumtionsvetenskap

Centrum för regional analys

Centrum för turism 

Gothenburg Centre of Globalisation and Development

Insitutet för innovation och samhällsförändring

Lighthouse (tillsammans med Chalmers och Redareföreningen)


Sidansvarig: Maria Norrström|Sidan uppdaterades: 2014-07-07
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?