Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Upplevelser i den fysiska butiken - butiksmiljöns betydelse för kundmötet

Seminarium

Handelns digitalisering har gjort att den fysiska butikens förutsättningar har förändrats markant. I denna frukostföreläsning visar forskaren Kristina Bäckström från Lunds universitet hur synen på den fysiska butikens roll har transformerats under de senaste tio åren.

Vilka aspekter i den fysiska butiksmiljön värdesätts av dagens kunder? Hur arbetar man inom detaljhandeln för att skapa positiva upplevelser för kunder i den fysiska butiken? Hur har den fysiska butikens roll förändrats under de senaste tio åren och vilka nya krav ställs på handelsföretags verksamhet? Med fokus i dessa frågor har Kristina Bäckström tillsammans med Ulf Johansson, professor vid Företagsekonomiska institutionen, Lunds universitet, tagit utgångspunkt i en studie de genomförde för drygt tio år sedan. I en nyligen genomförd studie intresserar de sig för samma tema och har utifrån detta dragit slutsatser om detaljhandelns snabba förändring.

Anmäl dig genom att skicka ett mejl till maria.jonsson@hui.se

Föreläsare: Kristina Bäckström är doktor i företagsekonomi med inriktning på marknadsföring och lektor vid Institutionen för Service management och tjänstevetenskap, Lunds universitet. Hennes forskningsområden är framförallt konsumentbeteende, kundens upplevelser i fysiska butiker, butikens organisation och utformning, samt handelns digitalisering.

Datum: 2017-04-27

Tid: 07:30 - 09:30

Kategorier: Ekonomi/juridik

Arrangör: Centre for Retailing vid Göteborgs universitet i samarbete med HUI Research och Handelsrådet.

Plats: Drottninggatan 56, HUI Research, Göteborg.

Sidansvarig: |Sidan uppdaterades: 2011-06-22
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?